Lavinia Biberi, fostă studentă a Departamentului de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi masterandă la Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA) a iniţiat diferite campanii de PR în Iaşi, printre care Îmbrăţişăm lectura - campanie de atragere a studenţilor spre citit şi a încurajării lecturii.
R: Cum v-a venit ideea campaniei „Îmbrăţişăm lectura” în Iaşi?
Lavinia Biberi: Apreciam foarte mult implicarea lui Adrian Ciubotaru în proiectul iniţiat de civika.ro ce are scopul de a promova lectura în locurile publice şi în mijloacele de transport în comun. Proiectul se numeşte „Lecturi urbane” şi se desfăşoară atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe din străinatate. Totul a început de la mesajul postat de @RazvanO pe Twitter. Acesta dorea să doneze în jur de 350 de cărţi pentru „Lecturi Urbane” şi nu ştia cum să procedeze cu transportul lor de la Iaşi, spre Bucureşti. L-am contactat pentru a organiza aici în Iaşi „Lecturi Urbane”. Împreună cu câţiva prieteni am hotărat că în Iaşi nu se poate promova lectura în mijloacele de transport. Metrou nu avem şi oricum traseul prin oraş cu maxi taxi/ tramvai este scurt.
R: Câte persoane s-au implicat?
Lavinia Biberi: Nu s-au implicat multe persoane, pentru că nu a fost necesar şi nici timpul nu ne-a permis. Campania a durat doar 10 zile. Am colaborat cu AltIaşi (Dragoş - consultant PR) în prima ediţie Îmbrăţişăm lectura. Ne-am gândit împreună la cum se va desfăşura campania, am scris cererea de aprobare a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” şi totul a ieşit conform planului nostru.
R: În privinţa partenerilor. E greu să găseşti nişte oameni care să se implice într-un proiect de acest fel?
Lavinia Biberi: Mie nu mi-a fost greu, pentru că am foarte mulţi prieteni atât online, cât şi offline. Ei m-au contactat şi s-au arătat încântaţi de iniţiativa mea.
R: Mai citesc studenţii beletristică?
Lavinia Biberi: Studenţii citesc cărţi de tot felul, mai ales studenţii de la Litere. Eu citeam la un moment dat mai multe bloguri decât cărţi.
R: Cum au privit studenţii această acţiune? Care a fost părarea/reacţia lor?
Lavinia Biberi: Imaginea cu studentii UAIC înghesuindu-se pentru
a-şi alege o carte nu mi-o pot scoate nici acum din minte şi este, foarte
probabil, una dintre cele mai frumoase întâmplări la care am asistat. Atenţia
cu care studiau titlurile şi reacţiile de bucurie atunci când descopereau
numele unui autor preferat mi-au demonstrat că nu vor să îşi umple raftul cu încă
o achiziţie “gratis”, ci chiar îşi doreau să citească acele cărţi.
R: Credeţi că şi-a atins scopul această campanie? A fost un succes?